Szanowni właściciele nieruchomości - strażnicy miejscy przypominają o obowiązku odśnieżania chodnika.

Obowiązek ten wynika z Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 

Straż miejska - grafika artykułu
Straż miejska

Ustawa mówi o tym, iż właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku przez uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości.

Właściciel nieruchomości nie jest obowiązany jednak do uprzątnięcia tej części chodnika, na którym jest dopuszczony płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych.

Należy jednak pamiętać, że uprzątnięty śnieg nie może utrudniać ruchu pieszym, a osobom, które doznały uszczerbku na zdrowiu, w związku z wypadkiem na śliskim chodniku , należy się odszkodowanie lub zadośćuczynienie.

Osoby, które nie wywiązują się ze swoich obowiązków, mogą otrzymać od strażnika miejskiego mandat karny w wysokości 100 zł.