Fotoradary przy szkołach

Obecnie na terenie Poznania wyznaczone są 43 oznakowane odcinki dróg, w obrębie których strażnicy mierzą prędkość jazdy pojazdów. Co czwarty odcinek pomiarowy znajduje się w pobliżu szkół. Do zakończenia roku szkolnego zapowiadamy codzienne kontrole przed szkołami. Trwają także prace zmierzające do wyznaczenia większej ilości odcinków pomiarowych przy placówkach oświatowych.

Zdjęcie pojazdu przekraczającego dozwoloną prędkość - grafika artykułu
Zdjęcie pojazdu przekraczającego dozwoloną prędkość

Złotowska, Zamenhofa, Kutrzeby, Starołęcka czy Piłsudskiego to przykłady ulic przebiegających w pobliżu szkół, na których strażnicy wystawiają fotoradar. Szczególnie w tych miejscach piraci drogowi są zagrożeniem dla najmłodszych.

103 km/h oraz 98 km/h to ostatnio zarejestrowane prędkości na Zamenhofa. Nie lepiej jest przy szkole na Złotowskiej - tam kierowcy potrafią jeździć nawet 71 km/h (przy dozwolonej tam prędkości 30 km/h). Kolejni piraci zostali namierzeni przy szkole na Piłsudskiego i Kutrzeby - jechali odpowiednio 97 km/h i 99 km/h.

Do końca roku szkolnego zwiększymy na pierwszej zmianie ilość lokalizacji fotoradarów w rejonach szkół. Wyszliśmy również z inicjatywą zwiększenia ilości odcinków pomiarowych przed szkołami. W tym celu strażnicy szkolni będą wskazywać te ulice, które przebiegają obok szkół a natężenie ruchu jakie tam panuje może powodować zagrożenie dla uczniów. Wykaz, zawierający pierwsze 5 propozycji, zostanie w dniu dzisiejszym przekazany do Wydziału Ruchu Drogowego KMP w Poznaniu. Proponujemy, ażeby policjanci ruchu drogowego przeprowadzili analizę wypadkowości na n/w odcinkach dróg:

  • ul. Głuszyna na wysokości SP 53;
  • ul. Dymka na wysokości SP 55;
  • ul. Łużycka na wysokości SP 34;
  • ul. Stróżyńskiego na wysokości SP 15
  • ul. Strzeszyńska na wysokości SP 62

Decyzję o utworzeniu odcinka pomiarowego każdorazowo podejmują policjanci na podstawie szczegółowych analiz zdarzeń drogowych. Jeżeli wskazane miejsce zostanie zakwalifikowane do kontroli prędkości wykonywanych przez Straż miejską, to zarządca drogi musi trwale oznakować odcinek pomiarowy. Dopiero po spełnieniu wszystkich wymaganych formalności strażnicy mogą przystąpić do kontroli prędkości.