Zespół profilaktyki

Strażniczka z Zespołu Profilaktyki spotkała się z dziećmi w Przedszkolu nr 155 "Polanie", by tym razem porozmawiać, w jaki sposób bezpiecznie zachować się wobec psa.
Bardzo często zapominamy, że to człowiek decyduje, kiedy zabawa się zaczyna i kiedy się kończy. To my, jako odpowiedzialni opiekunowie naszych czworonożnych pupili, musimy uświadomić i zdać sobie sprawę, że pies nie jest zabawką.
W kontaktach z psem można przewidzieć sytuacje, w których ryzyko jego agresywnego zachowania jest większe:
- zbliżanie się do miski psa podczas jedzenia
- nagłe budzenie śpiącego zwierzęcia
- sprawianie bólu, np. ciągnięcie za uszy lub ogon
Przedszkolaki uczyły się, jak bezpiecznie podchodzić do psów, gdzie pies lubi być głaskany. Funkcjonariuszka uświadomiła dzieciom, że psy bardzo często pomagają człowiekowi lepiej znieść sytuacje traumatyczne, np. choroba, niepełnosprawność, śmierć rodziców lub bliskich osób. Zwierzęta mają także dobroczynny wpływ na zdrowie fizyczne dzieci. Nie wszystkie dzieci zdawały sobie sprawę, że nasi przyjaciele również wykonują prace, pomagając człowiekowi w jego codziennych obowiązkach. Psy wspomagają człowieka w zakresie stróżowania, ratownictwa (lawinowego, wodnego, katastrofy budowlane), tropienia śladów, wykrywania groźnych materiałów (wybuchowe, narkotyki), a także asystujące niepełnosprawnym, terapeutom, myśliwym.
Strażniczka wyjaśniła dzieciom, co oznacza żółta wstążka na obroży psa. Jest to bardzo czytelna i prosta informacja, aby nie podchodzić do psa! Nie, że może być agresywny, ale źle znosi obecność obcych i potrzebuje przestrzeni. Powinniśmy dać spokój i nie podchodzić bez zgody opiekuna.
Nie każdy piesek jednak ma usposobienie towarzyskie i sympatyczne. Pies wyczuwający zagrożenie może przybrać najbardziej  agresywny wygląd. W tym celu jeży sierść na grzbiecie i karku z uszami wyprostowanymi do przodu, odsłania kły, napina mięśnie całego ciała oraz stawia wysoko ogon. W gotowości do ataku towarzyszy gardłowe  warczenie psa.
Uwzględniając powyższe, omówiono pożądane zachowania obronne oraz ćwiczono pozycje, które mogą zapewnić bezpieczeństwo podczas ataku psa.

Na podsumowanie zajęć, każdy przedszkolak otrzymał tematyczną kolorowankę.

ACD

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Wybierz poniżej kolejną, żeby czytać dalej