Bezpieczni internauci

Sieć internetowa, to ogromna światowa pajęczyna w której poruszają się również młodzi ludzie, często niezorientowani na zagrożenia mogące na nich czyhać. Dlatego też, pamiętając o tym, w szkołach odbywają się spotkania strażniczek z Zespołu Profilaktyki z dziećmi i młodzieżą, których tematem są cyberzagrożenia, a nawet cyberprzemoc w sieci. Przybliżenie, choćby pobieżne, podstawowych zasad cyberbezpieczeństwa ma na celu zapobieganie zagrożeniom związanym z korzystaniem z zasobów światowego Internetu. Spotkania miały miejsce także w piątych i szóstych klasach SP nr 48 i SP nr 84.

Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu mają przeciwdziałać zagrożeniom wynikającym z przestępczego działania sprawców, chcących osiągnąć cel przy pomocy Internetu. Tak naprawdę bezpieczeństwo w sieci zależy od nas samych, jeśli kierujemy się ostrożnością i rozwagą. Jeżeli nie rozmawiam z osoba nieznajomą na ulicy, to dlaczego mam z taką osobą rozmawiać przez Internet? Przecież ja jej nadal nie znam. A co gorsze również jej nie widzę. I co z tego, że widzę fotkę. Ale skąd wiem, że to zdjęcie jest prawdziwe i nieprzerobione? Takich pytań i poszukiwań odpowiedzi są dziesiątki. Spotkania mają na celu uświadomić młodym ludziom, że Internet to ogromna sieć, a w niej mnóstwo ludzi. Zarówno dobrych, ale również tych niemiłych, nieprzyjaznych. I nie zawsze należy mieć mnóstwo wirtualnych znajomych, np. w grach, czy na portalu społecznościowym. Nie zawsze też trzeba klikać w reklamę, bo właśnie się wyświetliła i pokazała rzecz, która jest dla mnie ciekawa. Tak samo z filmami, szczególnie chętnie oglądanymi na You Tube przez młodych ludzi. Oglądajmy, ale rozważnie. Nie dajmy się nabrać na filmowe propozycje lub wykonanie jakiegoś dziwnego, nierozsądnego zadania. Gry są fajne. Ale musimy do nich podchodzić z rozwagą, a czas spędzony w sieci nie może nam zastąpić naszego świata realnego.

I pamiętajmy! - o wszystkich dziwnych rozmowach i propozycjach w sieci lub oglądanych filmach rozmawiajmy z rodzicami. Oni są po to, aby nam pomagać.

EM, JK

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Wybierz poniżej kolejną, żeby czytać dalej