Kolejny etap remontu schodów przy moście Dworcowym

Prowadzony od końca maja gruntowny remont schodów po południowej stronie mostu Dworcowego wkracza w kolejną fazę. Rozpoczęła się rozbiórka schodów prowadzących z mostu na peron 2, na który teraz można dostać się tylko przez nowy dworzec, bądź tunelem łączącym perony z Dworcem Zachodnim.

Remontowane schody przy moście Dworcowym - grafika artykułu
Prowadzony od końca maja gruntowny remont schodów po południowej stronie mostu Dworcowego wkracza w kolejną fazę fot. PIM

Przebudowa - oprócz schodów, przy których rozpoczynają się roboty rozbiórkowe - obejmuje również te łączące południowy most Dworcowy z placem przed starym dworcem Poznań Główny oraz z peronem 5. Wymieniona zostanie także zniszczona nawierzchnia chodnika na południowym moście Dworcowym.

FILM

Schody prowadzące na plac przed starym dworcem były w złym stanie technicznym. Elementy betonowe o słabej jakości skorodowały wskutek działań erozyjnych i niesprawnego odwodnienia. Wpływ na pęcznienie betonu, prowadzące do rozsadzania i deformacji okładzin kamiennych na stopniach oraz podestach schodów, miało również działanie środków odladzających używanych w okresach zimowych. W podobnie złym stanie były schody prowadzące na perony 2 i 5.

- Konstrukcje schodów prowadzących na peron 5, a także na wschodnią część placu przed starym dworcem Poznań Główny i tym samym w okolice wejścia na peron 1, są już oczyszczone i zabezpieczone przed korozją. Zamontowano na nich nowe elewacje z piaskowca, które są impregnowane powłokami uniemożliwiającymi trwałe naklejanie plakatów oraz zabezpieczającymi podłoże przed wnikaniem farb oraz tuszów. Na schodach na peron 5 trwa montaż stopni - mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Zakończyło się już układanie nowej nawierzchni chodnika na południowym moście. Do zamontowania pozostały jeszcze tylko bariery.

Ruch pieszych na schody na obie strony placu dworcowego ma wrócić w pierwszym kwartale przyszłego roku, zaś na schody peronowe - do końca  II kwartału przyszłego roku.

Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności w rejonie prowadzonych robót i zwracanie uwagi na bieżące oznakowanie.

RB, PIM