"Mój przyjaciel pies"

Strażniczka miejska z Zespołu Profilaktyki spotkała się z uczniami w SP nr 9. Dorośli zawsze powinni nadzorować zabawę dziecka z psem, to my dorośli musimy uświadomić dzieciom, że pies nie jest zabawką. W kontaktach z psem można przewidzieć sytuacje, w których ryzyko pogryzienia jest większe. Należy do nich zbliżanie się do miski psa podczas jedzenia, nagłe budzenie śpiącego zwierzęcia, czy sprawianie mu bólu np. ciągnięcie za uszy lub ogon. Funkcjonariuszka uświadamiała dzieciom, że psy bardzo często pomagają też lepiej znieść sytuacje traumatyczne, jak choroba, niepełnosprawność, śmierć bliskich osób. Zwierzęta mają także dobroczynny wpływ na zdrowie fizyczne dzieci. Czworonożni przyjaciele pomagają człowiekowi w jego codziennych obowiązkach, a ze względu na swe cechy i predyspozycje, również wykonują pożyteczne prace na rzecz bezpieczeństwa. Przykładowo - psy stróżujące, ratownicze, tropiące, rozpoznające zapachy substancji, asystujące niepełnosprawnym, terapeuci, myśliwskie. Strażniczka opowiedziała dzieciom o znakowaniu smyczy żółtą wstążką. To informacja, by nie podchodzić do psa. Nie koniecznie zwierzę może być agresywne, ale źle znosi obcych i potrzebuje przestrzeni. Nie należy podchodzić bez zgody opiekuna. Nie każdy piesek będzie miły i sympatyczny dla dzieci. Funkcjonariuszka omówiła z dziećmi zachowania i wygląd psa w sytuacji zagrożenia - gotowego do agresji. Uciekające osoby prowokują psa do ataku. Omówiono pozycje obronne, które powinny zapewnić bezpieczeństwo, a pies zniechęci się i odejdzie.

ACz-D

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Wybierz poniżej kolejną, żeby czytać dalej